92
REGISTRES D
[i5o6]
puis le meilleur dud. pont jusques au meilleur de la deuxmc arche, n'y aura de pente pour chascune toise que ung polce et ung quart ou environ. Et aussi seront demaçonnées les assises de pierre de la masse du costé Saint Denis de la Chartre, et ainsi qu'il conviendra pour parvenir au cintre desd, pilles, ainsi que dit est.
le pavé du carrefour estant devant la maison dudit Jehan Girault ne sera demoly mais demoura à la haulteur qu'il est de present; et aussi que, depuis le meilleur de la deuxe arche dudit pont du costé de la Tannerie, jusques au pavé desd, carrefour et maison dudit Girault, il n'y aura de pente pour chascune toise que deux polces ou environ ; et de-
CLXIV et CLXV. — Advis pour donner ordre que les escolliers ne facent auscunes insolences
AU QUARTIER DE L UNIVERSITE.
9 août i5o4. (Fol. 120 r°.)
Le vendredi ixc jour d'Aoust l'an mil cinq cens et quatre, en l'assemblée faicte en la Chambre du Con­seil au Palais, où estoient mess" m° Jehan Cohardy, premier president en la Court de Parlement; mc Jehan de Gannay, aussi president en icelle Court; mess" les Prevost des Marchans et Eschevins de la ville de Paris ; sc Jehan Le Gendre, maistre An­thoine Hesselin, Conseillers de lad. Ville; sire Jehan de L'Olive, Jehan Hebert et sc Jehan Croquet, Quar­teniers d'icelle Ville :
A esté mis en deliberacion de donner provision contre plusieurs mauvais garsons qui journelle-
ment font jour et nuyt abatre et mutiller plu­sieurs gens de bien estans delà les Pons, aux portes desd, quartiers de delà les Pons et vers la Cité'1'. Et lors fut demandé audit Hebert, pour ce qu'il demeure oudit quartier, s'il savoit ryens desd, debas; à quoy il a respondu que par plusieurs foys il a veu lesd, mauvais garsons faisans lesd, oul-trages. A ceste cause a esté conclud que l'on baille­roit huissiers de la court, commissaires en Chas­tellet, archers et arbalestriers audit Hebert, et le plus secrètement qu'il pourra il fera prandre lesd, mauvais garsons.
[Provision pour les blez.]
Plus a esté mis en deliberacion quelle provi­sion l'on donneroit sur la traicte dés blez qui se faisoit de present en ceste ville: a esté conclud qu'il estoit bon d'aider et secourir les voisins; et en mandant par les villes à mess™ les Prevost des Mar­chans [et Eschevins] de la ville de Paris leurs ne­cessitez, et en requerans quelque quantité, mesd.
s™ leur donneront telle provision qu'il appartiendra par raison '2>.
Aussi que l'on donnera charge aux Quarte­niers de faire mettre par escript les gens et habi­tans de leur quartier, pour leur faire prandre blé en garnison en leurs maisons pour leur pro­vision.
CLXVI. — Eslection d'un conseiller de la Ville.
24 septembre i5o4. (Fol. 120 v°.)
Le xxiiii0 jour de Septembre l'an mil cinq cens et quatre, en l'Ostel de la ville de Paris où estoient mess™ les Prevost des Marchans et Esche­vins de lad. ville; mess0 Denis de Bidant, cheva­lier, president des Comptes; sire Denis Hesselin, monsr le tresorier Jehan Le Gendre, m" Nicolle Violle, correcteur des Comptes; m" Anthoine Hes-
selin, me Jehan de Marle, sc Jehan Le Lievre, sc Pierre de La Poterne, Conseillers de lad. Ville : m° Eustace Luillier, conseiller et me des Comptes et à pre­sent Prevost des Marchans de lad. Ville, a esté es­leu Conseiller d'icelle Ville ou lieu de feu sire Ger­main de Marle ; et a fait le serment en tel cas acous­tumé.
W L'expression «de delà les Pons» s'applique au quartier de l'Université sis dans la région orientale de la rive gauche, la - Ville--proprement dite occupant la rive droite, et l'île de la "Cité" l'entre-deux-eaux.
(2) Voyez, sur le même sujet, les délibérations rapportées aux art. CV et CVI ci-dessus, et surtout f-advis- identique formulé à l'art. CLXXII ci-dessous.